Alavalikko

Tavarafillariblogi Tavarafillarifoorumi Tavarafillarit ja pyörien perävaunut Babbe City ja sähköistäminen Kiinan kamoilla.

Tässä keskustelussa on , , ja siihen kirjoitti viimeksi Profile photo of Dimitri L. Dimitri L. 2 kuukautta, 2 viikkoa sitten.

Katselet viestejä 1 - 6 (kaikkiaan 6 viestiä)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #17598
    Profile photo of Dimitri L.
    Dimitri L.
    Jäsen
    @deemitri

    Hei vaan arvon kanssapyöräilijät. Tässä on nyt tullut puolisen vuotta polettua Babboe Cityllä ja olen ollut peliin oikein tyytyväinen paria pikkuseikkaa lukuunottamatta. Keskiö sanoo itsensä irti ihan näillä näppäimillä, mutta kasettikeskiön vaihtaminen tilalle ei tule järin kalliiksi. Sadetelttoja on menossa jo toinen, koska ensimmäisestä tahtoi jäädä vetoketjut käteen. Valmistaja lähetti tilalle uuden ilman lisäkustannuksia. Kiitos siitä. Muuten pyörä vaikuttaa ihan kohtuu laadukkaalta. Nyt olisikin ajtuksissa asentaa pyörään kiinan sähköt. Kysymykseni kuuluukin, että te joilla on sähköavusteinen kuormapyörä, niin tuntuuko se perus 250 W moottori riittävän kuormuriin? Voisihan siihen periaatteessa laittaa tehokkaammankin, koska ohjausyksiköt ovat useimmat ohjelmoitavissa keskeyttämään avustuksen 25 km kohdalle. Joten mitään rakettia ei ole tarkoitus rakentaa.

    #17600
    Profile photo of Mika
    Mika
    Jäsen
    @khyron

    Meillä ei o kuormapyörää vaan kärry, mutta ainakin siinä 250 wattia tuntuu riittävän hyvin kun kärryssä on kaks muksua, yhteensä kolmisenkymmentä kiloa. Toki meijän sähköpyörässä moottori on keskellä, mikä helpottaa siinä mielessä että voi vaihtaa vaihteita pienemmäksi ylämäessä ja moottori saa suristella vähän optimaalisemmilla kierroksilla.

    #17601
    Profile photo of Niklas
    Niklas
    Jäsen
    @niklas

    Tämäkään ei ole ihan vertailukelpoinen kokemus, mutta Urban Arrowssa en ole ikinä kokenut tarvetta (tai edes mahdollista hyötyä) tehokkaammalle moottorille. Siinähän on 250W Bosch keskiössä. Lähtee liikkeelle kun raketti sähköttömiin pyöriin verrattuna ja nousee lähes kaikki mäetkin hidastamatta vauhtia. Tämä perustuu meidän kokemuksiin, jolloin yleensä on kaksi lasta kyydissä.

    Keskimoottorin myötä vaihteet ovat tietenkin mukana, mutta jos tähän mennessä on ajanut ilman moottoria 250W napamoottorikin auttaa huimasti.

    Suuremmilla tehoilla täytyy myös ottaa huomioon paikkojen kestävyys. Napamoottorihan ei kuluta vaihteita ja muuta voimalinjaa, mutta kyllä se varmaankin rasittaisi Babboen runkoa jonkun verran.

    #17602
    Profile photo of Dimitri L.
    Dimitri L.
    Jäsen
    @deemitri

    Kyllä tää nyt vaikuttaa siltä, että 250 w kamat lähtee tilaukseen. Tähän päädyin parista syystä.

    1. Välttääkseni pelaamisen uusien jarrukiinnikkeiden kanssa, niin pysyn napamoottorissa johon sopii rullajarru. Ja valinnanvara näissä ei ole suuri. Pitkällisellä etsimisellä vaihtoehdot ovat 250 tai 350 W. Jälkimmäinen näistä 2 – 2,5 kertaa kalliimpi, joten hinnan lisäys ei vastaa tehojen lisäystä.

    2. Tarkoituksena on laittaa moottori etupyörään, niin paikkojen kestävyys korostuu. Vetorasitus tulee ohjauslaakereille, joiden en usko Babboessa olevan ihan laadukkaimmasta päästä. Mitään kilowattimoottoria etupää tuskin kauan kestäisi.

    Ja tarkoituksena on saada apuja ylämäkiin ja pahaan säähän niin huippunopeudella ei ole niin merkitystä. Suuremmat rahat tilauksessa panosta akun kokoon. Valmiissa seteissä näyttäisi olevan keskimäärin 10 Ah akkuja mutta se tuntuu vähän pienelle kuormurin painoon nähden. Isompia saa irtotilauksena ihan kohtuu hintaan.

    #17603
    Profile photo of pirkkalalainen
    pirkkalalainen
    Jäsen
    @pirkkalalainen

    Näin kylmiltään vois kyllä veikata, että 10Ah voi käydä snadiksi kuormapyörän painon alla. Etenkin jos talvisin aikoo ajella.

    Tarinoi ihmeessä projektin etenemisestä ja tuloksesta kun rahtilaiva ja posti suvaitsevat tilauksen toimittaa. Täällä riittänee asiasta kiinnostuneita hiljaisia stalkkaajia, jotka haluaisivat kuulla kokemuksistasi.

    #17609
    Profile photo of Dimitri L.
    Dimitri L.
    Jäsen
    @deemitri

    Pieni välipäivitys. Nyt siis odottelen lähetyksiä. Toimitusaika vaihtelee jossain 15 ja 60 päivän välillä, koska paketit tulee China Maililla ja laivalla. Ilmaiseksi tietysti. Seuraavanlainen setti lähti tilaukseen.

    -36V 250W etunapamoottori (harjaton) rullajarrulle (näyttää ihan perus shimpan interlockille, mutta en tiedä onko mitassa jotain eroa).

    -36V 16Ah litiumioni- akku (+ laturi) 16 Ah valitsin siksi, että €/Ah oli paremmassa suhteessa, kun yli 20 Ah akuissa, sekä väitetty latausaika pysyi alle 10 h.

    -Kontrolleri poljinsensorilla ja led- ohjauspaneelilla, jossa valojen ohjaus ja talutustoiminto.

    -Sekä vedon pois kytkevät jarrukahvat.

    Moottorista oli tekninen kuva mittojen kanssa myyjän sivulla, mutta en lähtenyt tilaamaan pinnoja vielä niiden mittojen mukaan. Itse mittaamalla parempi. Koko setille tuli tähän mennessä hintaa 491,02€. Moottori ja akku ovat arvokkaimmat paketit, ja niistä saattaa tulla vielä tullimaksuja.

Katselet viestejä 1 - 6 (kaikkiaan 6 viestiä)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin