Tavarafillariblogi › Tavarafillarifoorumi › Tavarafillarit ja pyörien perävaunut › Babboe Big E / Babboe.fi
Avainsanat: akku
Tässä keskustelussa on , , ja siihen kirjoitti viimeksi Juhuri 1 kuukausi, 1 viikko sitten.
-
JulkaisijaViestit
-
21.10.2013 kello 22:58 #13126
@juhuri, tsekkaapa pätevätkö nämä ohjeet, jotka @ilkka kirjoitti Bakfietsin takakiekon vaihtoon. Pitkälti varmaan samat kikat, koska hollantilaisille tarkoitettuja pyöriä molemmat.
http://tavarafillari.fi/blog/2011/11/08/bakfietsin-takakiekon-asennus/
3.3.2015 kello 12:49 #16889Babboe Big-E vietti 2-vuotis synttäreitään.
Lähes päivittäisessä käytössä myös talvet. Arkipäivisin 16km, viikonloppuisin vähemmän.Talvirenkaita on hajonnut kertaaleen kaikki, edestä 2 ja takaa 1. Marathon Wintereitä. Metallivaijerit poikki. Jatketaan silti samalla merkillä.
Takavanteesta on pinnoja vaihdettu 4 (taas olisi yksi poikki – tiedä sitten johtuuko seisontajarrun puutteesta – rasittaa pinnoja jos parkkeeraa mäkeen ja pysyy paikallaan lukon voimin)
Keskiö vaihdettiin myös 2-vuoden kohdalla. Huoltomies kehui keskiötä hienosti halpohin lastenpyöriin sopivaksi – vaihtui laadukkaampaan.
Sadekuomun muovit on edelleen vaihtamatta. Hajoaa kovilla pakkasilla. Alkaa olla härskin näköinen – paikkailtu läpinäkyvällä ilmastointiteipillä.
Edelleen hyvin tyytyväinen pyörään. Aina on kiva työntää pyörä ulos tallista aamuisin 🙂
Jaa niin. Akku. Kestää edelleen. Tänä talvena hommasin toisen laturin, niin saa töissä ja kotona ladattua. Taövioloissa kestää ainakin 16km matkan.
5.3.2015 kello 14:42 #16891Olette siis pyöräilleet aika pitkiäkin matkoja kolmipyöräisellä! Itse jahkailen kaksi- ja kolmipyöräisen laatikkopyörän välillä, ja yksi syy tähän on se, että Itseäni on mietityttänyt, kuinka kolmipyöräisellä kulkisi pidemmät matkat. Ovatko yli viiden kilometrin matkat sujuneet muitta mutkitta?
6.3.2015 kello 06:50 #16892@tu88isku, mulla kaveri kulkee kolmipyöräisellä Christianialla usein kuuden kilometrin työmatkan, käy heittämässä ensin lapset päiväkotiin ja polkaisee sitten töihin.
Oma kokemus on, että 2-pyöräisellä pystyy pitämään sähköavustuksen kanssa sellaista vajaan parinkympin keskivauhtia, kolmipyörällä (kokemus mulla vähäisempi) ehkä 12-15km/h lähempänä. Kun sitten mielekäs arkimatka on suuntaansa puolen tunnin luokkaa, niin kaksipyörällä pystyy silpaisemaan 9km ja kolmipyörällä 6-7km suuntaansa ilman että menee ihan puhtaasti harrastamiseksi.
8.4.2015 kello 15:25 #17047Takapyörän pinnat tuottaa ongelmaa. Pari katkesi vajaa vuosi sitten ja niiden tilalle vaihdettiin uudet. Nyt pari meni lisää ja selvisi samalla että aikaisemmin vaihdetut olivat liian pitkät.
Uusia onkin sitten vaikeampi löytää. Erikoisen mittaisia kuulemma.
Kysely on sisällä suoraan Babboelle, mutta olisiko kellään tietoa saako Suomesta jostain tilattua pinnoja oikeaan kokoon teetettynä?
15.4.2015 kello 14:37 #17088Päivitetäänpä.
Hyvin toimi taas asiakaspalvelu Babboe.fi kautta.
Babboen Hollannin varastolta postitettu uusia pinnoja.18.5.2015 kello 13:05 #17226Mökkireissu takana. Samalla tuli testattua akun kuntoa. 25km matkan suuntaansa kesti ihan hyvin, toki perillä latauksessa. Hiukan säästelin varmuuden vuoksi boost-napin käyttöä.
24.9.2015 kello 14:42 #17505Päivitetäänpä taas.
Babboen tehtaalta tilattu taas lisää pinnoja takapyörään. Yksi sieltä on poikki, mutta samalla vaihtaa pari ohuempaa alkuperäisenpaksuiseksi.
Keskiö joka vaihdettiin puolivuotta sitten laadukkaampaan vetelee rutinasta päätellen viimeisiään. Eli oliko se nyt laadukkaampi mikä tilalle Raispossa vaihdettiin?
Olin Berggrenille viemässä huoltoon, mutta foorumilta luettuna eivät laatikkopyöriä ainakaan aiemmin ole huoltaneet. Joten joku aamu Visan huoltoon keskustelemaan aiheesta.
Ellei tuota itse innostu vaihtamaan, työkalut kyllä olisi..24.9.2015 kello 16:58 #17506Putsasin, rasvasin, kiristelin. Kaikki klappi ja rutina hävisi.
Kai se halusi vain huomiota 🙂4.2.2016 kello 16:01 #17652Kolmen vuoden lähes päivittäisen käytön jälkeen akku alkaa olla vaihdon tarpeessa.
Talvikelillä akun kesto 8km työmatkalla tekee tiukkaa.Ajattelin kysäistä hintaa kennojen vaihdolle. Kokemuksia?
Vaihtoehtona uuden akun tilaaminen (400€).Sadekatoksen muovien vaihto on myös etenemässä, sain jo mitattua koot 🙂
30.3.2016 kello 13:06 #17785Päivitetäänpä 🙂
Toisen jarrukahvan alumiininen jarruvaijerin säädin/pyöritin saavuttanut tiensä pään. Kierteet kuluneet. Jarruvaijerikin vaatisi vaihtoa.
Sadekuomusta vaihdettu 1/4 muoveista. Edistyy siis.
Tänä talvena oli nastarengas vain takana. Sekin pitäisi vaihtaa kesämalliin.
16.5.2016 kello 10:47 #17899Huolto-päivitystä:
Sadekuomun muovit vaihdettu, taas kelpaa matkustaa sadekeleillä.
Toisesta eturenkaasta oli viisi pinnaa poikki, maahantuojalta uusia ja taas mennään.
Jarruvaijeri vaihtuu tänään Visa-huollossa, mukava paikka, hyvin tavarapyöräystävällinen 🙂
Akku kestää kesäkeleissä 8km matkan hyvin, joten sen uusiminen jää syksyyn
16.8.2017 kello 08:49 #18332Nyt sain aikaiseksi hommata uuden akun.
Pitkällisen googlauksen jälkeen halvin hinta löytyi Lontoosta:
London Green Cycles
http://www.londongreencycles.co.uk/shop/accessories/babboe-battery-for-babboe-big-e/
Akku 252£ + postimaksuja 40£. Eli noin 320€Hyvin ystävällistä ja nopeaa palvelua, eli voi suositella.
7.1.2019 kello 15:27 #18452Taas vierähti 1,5 vuotta. Eturenkaat vaihdettu johonkin Continentiaaleihin. Ainoat jotka tuossa koossa löytyi hyllystä. En valikoinut sen enempää. Lisäksi yhden pitkän vaijerin vaihdoin kun katkesi. Jarru tai vaihde, ei voi muistaa.
Vois viedä tuon kertaalleen johonkin huoltoon. Ainakin levyjarrujen jarrupalat on ihan loppu. Varmasti jotain rattaita ja ketjuja vois myös vaihdella. Mukavasti silti kulkee 🙂
-
JulkaisijaViestit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.