Alavalikko

Tavarafillariblogi Tavarafillarifoorumi Tavarafillari- ja perävaunukaupat Suomalainen uusi tavarafillarikauppa Velomix

Tässä keskustelussa on , , ja siihen kirjoitti viimeksi Profile photo of Jukka Jukka 5 vuotta, 4 kuukautta sitten.

Katselet viestejä 1 - 6 (kaikkiaan 6 viestiä)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #12355
    Profile photo of Teppo
    Teppo
    Avainmestari
    @teppo

    @ronnie-ahmangmail-com omissa statuksissaan tätä muutama viikko sitten mainosteli, en tiedä huomasitteko: Ronnie on perustanut uuden Velomix-verkkokaupan, josta saa tällaisia Douze Cycles -tavarafillareita.

    Pitää katsoa, josko jossain vaiheessa ehtisi testaamaan. Kivaa, että tarjontaa tulee lisää!

    #12358
    Profile photo of Jukka
    Jukka
    Osallistuja
    @Jukka

    Hienoja nämä ovat (visuaalisesti yksiä hienoimmista) ja mieli tekisi koeajolle sillä muutamia hieman poikkeavia ratkaisuja näyttäisi olevan.

    Varsin korkealle sijoitettu keskiö, hyvin loiva keulan kulma ja sitten tuo liitos josta pyörä mahdollista laittaa osiin. Lähinnä mietityttää oikeasti miten käyttäytyy painon kanssa. Sen toki jo katsoinkin, että kokonaiskantavuus oli merkitty vain 140kg asti eli kovin iso mies ei tuolla lasten kanssa kaupassa käy.

    Mutta kuten Teppokin sanoi niin loistava homma, että valikoima lisääntyy.

    #12361
    Profile photo of Teppo
    Teppo
    Avainmestari
    @teppo

    Nyt rönsyää, mutta onko muihin fillareihin merkitty noita kokonaiskantavuuksia?

    Bakfiets näin ulkomuistista lupaa kuormalle 50kg tarakalle (sähköpyörässä hempulampi harakka ja vain 20kg) ja eteen 70kg. Kuinka painavan kuskin se kestää täydessä määrissä?

    #12364
    Profile photo of Ilkka
    Ilkka
    Osallistuja
    @ilkka

    oudosti menee tuo työntö/vetotanko aika pitkälle sivuun, miksköhän?

    #12371
    Profile photo of Masi
    Masi
    Jäsen
    @masi

    Voisiko olla sen takia, ettei rengas osu tankoon, kun käännetään voimakkaasti oikealle? Tuossahan tanko tulee lähelle napaa kiinni, toisin kuin esim. Bakfietsissä, jossa kiinnitys on etuhaarukan yläosassa.

    #12372
    Profile photo of Jukka
    Jukka
    Osallistuja
    @Jukka

    nuo kokonaiskantavuudet olisi kyllä mukava selvittää. Henryn Bakfiets FAQ:n takana puhutaan kantavuuksista ensin valmistajan takuiden ja EU lainsäädännön kautta ja sen mukaan laatikko 80kg ja tarakka 25kg (tarakalla ei tuin mukaan saisi EU-säädösten mukaan kuljettaa raskaampaa kuormaa).

    Perään kuitenkin puhuu siitä miten n.120kg lastissa ohjattavuus muuttuu haasteellisemmaksi.

    Kaikissa materiaaleissa noiden maksimikuormien suhteen ei kyllä puhuta kuljettajasta mitään joten ymmärtäisin että se on sitten siihen päälle.

    Joskus tätä laskeskelinkin kun oli sen reilut 80kg lastia laatikossa, että siihen päälle pyörä akkuineen n.50kg ja kuski 70kg niin alkaa olemaan 😉

Katselet viestejä 1 - 6 (kaikkiaan 6 viestiä)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin