Alavalikko

Avainsanat: ,

Tässä keskustelussa on , , ja siihen kirjoitti viimeksi Profile photo of Arto Arto 1 vuosi, 10 kuukautta sitten.

Katselet viestejä 1 - 15 (kaikkiaan 28 viestiä)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #12528
    Profile photo of Hanna A
    Hanna A
    Jäsen
    @hannainen

    Tervehdys!
    Turkulainen 2-lapsinen perhe on hankkimassa (vihdoin!) laatikkopyörää. Bakfiets long tai Urban Arrow ovat selvinneet nettiselailun perusteella pisimmälle, ja vielä olisi hinku koeajaa kyseisiä ajokkeja ennen ostopäätöstä. Haaveena on hankkia saman tien sähköavusteinen versio, koska muuten äiteetä voi marraskuun vastatuulissa alkaa ahdistaa… Missasimme 15.6. koeajopäivän Turussa. Onko se nyt sitten Helsingin reissu? Onko tiedossa ketään UA:n omistajaa, joka saattaisi, vaikka korvausta vastaan, lainata ajokkiaan koeajoa varten? Muuten ilmeisesti Espoon Olari kutsuu. Velosportista kysytään Bakfietsin koeajoa, ellei muualta löydy.
    Osto-opasta olen yrittänyt tarkkaan lueskella, mutta silti kiinnostaa muiden kokemukset. Entä onko tietoa tämän hetken toimitusajoista? Alkusyksy pitää kuitenkin jotenkin luovia kuljettamisten kanssa, koska on tullut vitkuteltua pyöränhankinnan kanssa. Hmm. Kaikki vinkit ja neuvot ja ohjeet otetaan nöyränä ja kiitollisena vastaan!

    t. Hanna

    #12530
    Profile photo of Teppo
    Teppo
    Avainmestari
    @teppo

    Moikka @hannainen! Molempia pyöriä testanneena sanoisin, että tosi hyvät vaihtoehdot teillä! Koeajot kannattaa tehdä, mutta noiden välillä mun mielestä suurin ero on lopulta tyylissä. UA on moderniin makuun, Bakfiets klassikkosarjaa.

    UA:sta saa muuten 50e alennusta Tavarafillarin kupongilla. Ja kupongista tulee roponen sivustollekin, eli saadaan nettilaskuja kuitattua jos sitä käytät..

    #12531
    Profile photo of Ilkka
    Ilkka
    Osallistuja
    @ilkka

    jos molemmat on moottorilla varustettuja niin UA keskiössä oleva moottori saa täältä pisteet, saa nimittäin takavaihteiston edut käyttöön. Lisäksi väittäisin että UA:ta on kevyempi polkea jos akku loppuu. Bakfietsissä on ehkä nastempi laatikko mihin on hellpo viritellä kaikennäköistä tarpeellista.

    #12532
    Profile photo of Ursula
    Ursula
    Jäsen
    @ursula

    Minkälainen sähköavun säätö noissa on? Muistelen että UA:ssa on kolmiportainen ja Bakfietsissä paljon enemmän. Meidän CargoTrikessa taitaa olla 10-portainen, mikä on jo vähän liioiteltua…

    Omaan ajotyyliin kolme tuntuu liian pieneltä, mutta voi olla että se UA:n moottorilla ja NuVinci-vaihteilla itseasiassa riittää. Koeajossa en vaan päässyt näiden kanssa oikeen yhteisymmärrykseen. 😉

    #12533
    Profile photo of Jeremias
    Jeremias
    Jäsen
    @jerrypa

    UA ohjauspaneli kevään messuilta. Kolme tehoa ja akun latauksen näyttö ledeillä. Lisäksi jokin mäkiavustus tai vast.?
    https://skydrive.live.com/redir?resid=4432642681DDF7AF!1483&authkey=!AC1d7pUIpFej4JA&v=3

    #12534
    Profile photo of Hanna A
    Hanna A
    Jäsen
    @hannainen

    Soittelin maahantuojille, ja UA on kuulemma jossain messuilla Töölönlahdella esillä & koeajettavana su 18.8. Moottori vaihtuu juuri Boschin moottoriin, ja siksi toimitusajat on nyt vähän pidemmät, kuuden vkon kieppeillä. Velosportista taas luvattiin Bakfiets kolmessa viikossa tilauksesta, näin hollantilaisten lomien aikaan, muuten kahdessa viikossa. Ihan hyvältä vaikuttaa tähän mennes. Viel täytyy löytää aikaa pääkaupunkireissulle, et pääsee testaamaan ajopelejä.

    #12538
    Profile photo of Laura
    Laura
    Osallistuja
    @laura-halme

    Jos ette ole vielä Bakfiets sähkö-Longin satulaan päässeet kokeilemaan, niin laita yv. Turun Pohjolassa sijaitsemme pyörinemme ja koeajo järjestyy toki.

    Vinkkaan myös taas http://www.freewheely.nl/ kaupasta, josta omamme tilasimme. Sadekuomu ja Bakfiets cargobike long sähköllä kotiovelle n. 2900e.

    #12666
    Profile photo of Marvin
    Marvin
    Jäsen
    @marvin

    Myös UA:n koeajo järjestyy keskustan lähettyvillä 🙂

    #12743
    Profile photo of Hanna A
    Hanna A
    Jäsen
    @hannainen

    Hiphei, UA koeajettu, ja aika päheehän se oli 🙂 Hinta vaan kauhistuttaa, 3550 plus kuomusta 265 päälle. Mikään multitilava se laatikko-osa ei ollut, mutta varmaan siinä häviäisi ketteryydessä, jos se olis kovin paljon suurempi.

    Se mäkinappula siinä sähköpaneelissa on kuulemma semmonen sähköavustus, jota käytetään taluttaessa (jos esim. hillitön tavaralasti kyydissä), ei siis ajon aikana. Avustuksista low oli aika yhtä tyhjän kanssa, medium riittäis välillä, mut mielellään sit käyttäis high avustusta, jos käyttäis sähköä. Vaihteistohan oli portaaton, ihan ok. Nyt uusitussa mallissa, jossa on se Boschin moottori, on kans seisomajalassa joku sähköavustus, että kun jalkaa nostaa pois, se kelaa ittensä ylös saakka alkunykäyksen jälkeen.

    Nyt vielä ajelemaan Bakfiets ja sitten päätöksen kimppuun.

    #12760
    Profile photo of Jay
    Jay
    Jäsen
    @sarkkine

    Samat vaihtoehdot meilläkin (Cargobike Shortilla lisättynä) loppusuoralla, joten kiinnostaa mihin päädytte. Minkä ikäiset lapset teillä kulkee mukana ja millaisia matkoja?

    Meidän ovat nyt 3 ja 6, ja Nordic Cab on käynyt vähän ahtaaksi ja raskaaksi. Toisaalta esikoinen on innokas fillaroimaan itse, ja jos merkit pitävät paikkansa pienempikin tahtoo polkea itse viimeistään keväällä. Eli mietityttää olisiko tuo Short (+trail-gator tms.) riittävän kokoinen ja Longia pyörämäisempi ajettava pitkillä pätkillä. Onkohan Urban Arrow noiden kahden väliltä kooltaan?

    UA on toki modernimpi design, mutta samalla sen huollettavuus ja luotettavuus vähän epäilyttää. Olisi mukava kuulla käyttäjien kokemuksia lisää, esim. @marvin.

    #12764
    Profile photo of Jeremias
    Jeremias
    Jäsen
    @jerrypa

    Jokohan joku mainitsi, että sähköistetyissä pyörissä UA veto on vain takanapyörällä ja Bakfietsissä edessä (sähkö) ja takana (lihas). Saattaa olla merkitystä talviajossa.

    UA on vakiona Nuvinci portaaton vaihde (tiettävästi takavedon takia?) ja sen saa käsittääkseni rahalla Bakfietsiinkin.
    http://www.fallbrooktech.com/cycling/download-page?lang=74#top

    #12765
    Profile photo of Marvin
    Marvin
    Jäsen
    @marvin

    UA:sta on käyttökokemuksia vasta muutamalta viikolta, joten huollettavuudesta ja luotettavuudesta ei vielä ole kommentoitavaa. Yleisesti laadukkaan oloinen peli missä on käytetty tunnettujen valmistajien osia. Fillarin kokoonpanosta ja viimeistelystä en tosin ollut kovin vakuuttunut, ottaen huomioon pyörän hinnan…
    Riittävillä työkaluilla ja yhden illan panostuksella tämäkin asia korjaantui 🙂

    Kokemuksia UA:n lisäksi on Babboen kolmepyöräisestä (viime kesältä).
    Eroavat toisistaan aika paljon, toinen on ns. cargo ja toinen sport 😉

    #12767
    Profile photo of Ilkka
    Ilkka
    Osallistuja
    @ilkka

    UA:ssa oleva keskimoottori lisää ja jopa tuplaa takanapaan kohdistuvaa kuormitusta jolloin heikompilaatuiset voi hajoo. Ainakin Nexus 7 ovat saaneet hajalle. Alfine 8 ja Nu Vinci ilmeisesti kestää paremmin.

    #12865
    Profile photo of Pehkoset
    Pehkoset
    Jäsen
    @pehkoset

    Meillä tiistaina edessä UA:n koeajo Espoossa maahantuojalla, vähän jännittää! Meillä olisi auto myynnissä ja sillä rahalla tarkoitus saada hyvä auton vastike! Täällä Jyväskylässä ei ilmeisesti ollut yhtään UA:ta kokeiltavana ja niinpä sitä pitää vielä käyttää autoa hyödyksi ja lähdetävä perheen kanssa kypärät kainalossa testaamaan!
    Minuakin kiinnostaisi kumpaan päädyitte, meillä nyt koeajosta riippuen tuo UA kiinnostaa eniten.
    Ja vinkatkaa ihmeessä autoa tarvitseville, että nyt olisi hyvä auto kaupan Jyväskylässä Peugeot 307.. Minä tahtoisin heti tilaukseen laatikkopyörän!

    #12919
    Profile photo of Pehkoset
    Pehkoset
    Jäsen
    @pehkoset

    Kumpaan olette päätyneet? Meillä tuo ua kiinnosti paljon ja melkein jo tilasinkin, mutta nyt kun tuo bakfiets on koeajamatta, isompi laatikko ehkä kiinnostaisi. Myös mietityttää, että onko sähkössä miten voimaa, kun mietityttää jaksaako ua koko perhettä mäkien päälle, olisiko bakfiets voimakkaampi? Miten ajo eroaa noissa? Babboen jo pienellä ajoajalla kädet puutuivat, ohjaustanko oli ihme kulmassa.

Katselet viestejä 1 - 15 (kaikkiaan 28 viestiä)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin